Podziemie Opowiadań
Zaloguj się
Login/Adres e-mail::
Hasło:
Nie pamiętam hasła
Nie masz konta?

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Tryby wyświetlania wątku
Fantasy Łowca
Jestem ciekawy co sądzicie o tym, zapewne w cały tekście jest masa błędów. U mnie to norma,jestem inżynierem, nie humanistą, a piszę tylko dla przyjemności :D

Prolog

Historia, którą chciałbym wam opowiedzieć zaczęła się w małej mieścinie, niedaleko Rookwood. Swornhills było dziwnym miejscem, większość ludzi po skończonej robocie jak najszybciej wracała do domów i zamykała drzwi na cztery spusty. Rzadko widywało się kogoś na ulicy po zmroku, dzisiaj jednak był wyjątek. Jedną z nielicznych brukowanych uliczek wędrował bogato odziany jegomość, który nie wyglądał na speszonego czy wystraszonego, a wręcz przeciwnie, wydawało się, jakby czegoś szukał. Rozglądał się uważnie po wywieszonych szyldach, mrucząc coś pod nosem. W końcu stanął przed najgorszą knajpą w całym mieście, ze wzrokiem wbitym w zamazany napis: „Pod zardzewiałym napierśnikiem”. Rozejrzał się jeszcze na boki, po czym pewnie wkroczył do środka.
O tej porze raczej nie spotykano tu żadnych osób, szczerze mówiąc, prawie nigdy tu nikogo nie było, spelunka nie cieszyła się dobrą opinią, a utrzymywała się chyba tylko z drobnych pijaczków. Tym razem jednak można było zastać aż dwie osoby, jedna z nich stanie kompletnego upojenia, nie do końca świadoma obecności innych. Drugim człowiekiem był normalnie wyglądający chłop. Bawełniana koszula do kolan, luźne spodnie, tępe spojrzenie i kufel piwa w ręku. Na dźwięk otwieranych drzwi podniósł głowę i spojrzał w kierunku bogato ubranego człowieka. Bogacz wykonał krótki gest ręką, uważnie obserwując mężczyznę siedzącego przy barze. Kiedy ten odpowiedział mu identycznym znakiem usiadł obok niego i skinął na barmana.
– Jedno piwo – powiedział – tylko w czystym kuflu, jeśli łaska.
Barman spojrzał na niego posępnym wzrokiem, po czym udał się na zaplecze. Bogacz zwrócił się do mężczyzny obok.