Podziemie Opowiadań
Zaloguj się
Login/Adres e-mail::
Hasło:
Nie pamiętam hasła
Nie masz konta?

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Tryby wyświetlania wątku
Fantasy Wehikuł czasu
Przedmowa

Czołem, jak może wiecie, bądź nie, raczej pisuję wiersze. Lecz w te wakacje postanowiłem trochę podszkolić warsztat prozatorski i efektem tego będzie opowiadanie, które możecie przeczytać niżej. Zwykły jednostrzałowiec, chciałem troszkę poeksperymentować. Nie ukrywam, że w pisaniu opowiadań jestem kompletnie zielony. Fabuła może pozostawiać wiele do życzenia, ale liczę, że jakoś przez to przebrniecie.

Wehikuł czasu

Grimin rzucił się w stronę biurka, na którym leżały sterty pogniecionych papierów. Odruchowo poprawił okulary i do skórzanej teczki włożył parę arkuszy, które jego zdaniem miały największą wartość. Gdyby mógł, spakowałby pewnie całą pracownie, ale czas uciekał nieubłaganie. Rozejrzał się po pokoju, który przez ostatnie parę miesięcy służył mu za laboratorium. Większość miejsca zajmowały regały z książkami, między nimi znajdowały się zakurzone i brudne okna. Pośrodku dwie duże tablice, na których wypisane były jakieś obliczenia. A obok nich wcześniej wspomniane biurko przypominające teraz raczej wysypisko śmieci. Na pierwszy rzut oka można było zauważyć, że nikt nie sprzątał tu od dłuższego czasu.

Fizyk wprawnym ruchem otworzył drzwi, wystawił przez nie głowę i rozejrzał się raz w lewo, raz w prawo. Na korytarzu panowała grobowa cisza, o tej porze na uniwersytecie nie było żywej duszy. W końcu wyszedł, i nerwowo trzymając się ściany, dotarł do schodów, które prowadziły na niższe piętro. Gdy tam się pojawił, od wyjścia dzieliło go zaledwie dziesięć kroków. Znał to miejsce na pamięć. W końcu spędził tutaj ponad piętnaście lat.