Podziemie Opowiadań
Zaloguj się
Login/Adres e-mail::
Hasło:
Nie pamiętam hasła
Nie masz konta?
Rejestracja



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Tryby wyświetlania wątku
Dwarf Fortress Succession Game, czyli nasza własna, forumowa forteca!
#1
Hear ya, Hear ya!

Hej, ty tam! Tak, ty! Ten z brodą też! I ta z brodą też!
Ogłaszam rekrutację na forumowe Succession Game w Dwarf Fortress!
Z czym to się je?

Pewnie niektórzy z was już słyszeli o Dwarf Fortress. Jeżeli nie – nie ma sensu tłumaczyć, bo o tej grze i możliwościach, jakie oferuje, to można rozprawiać niemalże bez końca. Muszę niestety odesłać na oddzielne strony, bo nie o tym jest ten temat ;) Niech grafika cię nie odstrasza! Istnieją teksture packi, które umożliwiają normalną rozgrywkę. Gra jest darmowa, rzecz jasna, rozwijana non stop przez dwóch ludzi (bodajże braci) i szerokie community.
Oficjalny site: http://www.bay12games.com/dwarves/
Przyjazna userowi wersji: http://www.bay12forums.com/smf/index.php?topic=59026
Aktualnie testuję: http://www.bay12forums.com/smf/index.php?topic=126076 może będzie lepiej nadawać się do Succession Fort niż Lazy Newb Pack.//Edit: ok, ta wersja nadaje się najlepiej – większość dodatkowych programików jest zaktualizowana do najnowszych wersji.

Mamy Dwarf Fortress, umiemy grać (mniej więcej), co dalej? Czym jest Succession Game?
Link: http://dwarffortresswiki.org/index.php/Succession_Games

Czas rozgrywka w Dłorfach dzielona jest na lata, ta z kolei na sezony, miesiące i dni. Najpopularnijeszy tryb Succession Game, Bloodline (Rodowód) polega na odgrywaniu tur co jakiś odcinek czasu gry (najlepiej jeden rok). Po roku save jest pakowany i przekazywany dalej, następnemu w kolejne władcy. Cóż, takie coś można zrobić samemu, prawda? Bez większej organizacji, planowania na forum i tym podobne. Oczywiście. Ale nie Succession Game. Esencją tego rodzaju zabawy na forach jest granie tak, by fort przetrwał jak najwięcej (Tak, najwięcej, nie najdłużej. Gobliny, koboldy, cholerne ścierwa kochasie natury obrażone elfy to tylko niektóre z zagrożeń) i sporządzenia z tego sprawozdania. Bonusowe punkty za krasnoludzki humor. Dodatkowo popularnym jest nazywanie krasnoludów nickami osób, które tego chcą (jeżeli zawsze chciałeś być krasnoludem-rzeźnikiem, który potrafi wykuwać dodatkowo pancerze, to opcja dla ciebie!).

Gra nie jest ograniczona tylko dla osób, które umieją zapewnić bezpieczeństwo fortecy do 10+ lat wzwyż. O nie, tutaj mogą grać śmiało wszyscy. Bo o ile jeden spier... dzieli, to znajdzie się inny władca, który podniesie fortecę z bagna i pociągnie dalej sagę. Widziałem sam pomysł w praniu i wygląda prześwietnie – nie zależnie, czy to na zwykłym Dwarf Fortress, czy zmodowanym.

Przykłady:
http://lparchive.org/Dwarf-Fortress-Boatmurdered/ – jedno z największych SG
http://www.bay12forums.com/smf/index.php?topic=106774.0 – na paczce modów, ostatni władca po prostu pozamiatał wszystko. Niestety projekt zawisł :<


Tak więc, co trzeba?
– ustalić warunki początkowe (ogólny poziom trudności, czyli ilość surowców i "przyjazność" otoczenia)
– miejsce lądowania (temperatura, dostępność minerałów, roślinność i rodzaj ziem)
– nazwę fortecy, która będzie po angielsku:P (krasnoludzki słownik w DF ma lekkie ograniczenia, więc będzie trza jakoś dostosować się)
– opcje osiedlenia się krasiów (tym akurat mogę się zając sam, żeby było zabawniej, a przy tym i ciężej ; )
– ustalenie kolejki władców i osób do skrasnoludzenia (to akurat można i zrobić w czasie rozgrywki, nie ma problemu z dołączeniem do kolejki czy zmiany nazwy).

No i standardowo – piszę się na pierwszy rok i stworzenie odpowiedniego świata, oraz do zdłorfienia ;)
Tak więc – czekam na chętnych i propozycje. Niech ta forteca będzie oznaką siły naszego forum! (i tak szybko upadnie, temu nie przeczę xD)
"A więc jedyne, czym się potrafisz pochwalić, to tym, ile przeleciałeś dziewczyn? Super, to stawia cię niewiele wyżej niż małpy. Przewagę daje ci to, że potrafisz obsłużyć telewizor i spuścić wodę w kiblu."
Odpowiedz
Reklama AdSense
#2
Dwarfie Eponneusie Grayhoundzie (ostra ksywa), zgłaszam się, aczkolwiek muszę przedłożyć ci me propozycyje:

Po pierwsze, zacznijmy od czegoś na niskim poziomie trudności (to znaczy minerały powszechne plus kraina bez aquiferów, z dobrą ziemią, lasem, temperaturą itp, poziom bestii itp na mid). Po drugie, ja chcę zaczynać (bo sobie zupełnie nie radzę z dalszym ciągiem, a w międzyczasie może się podszkolę). Po trzecie, wnioskuję o skład ekipy: dwóch kopaczy (nie odpuszczę, ani jednego więcej czy mniej), jeden rolnik/kucharz (ale kury! kury rozkręcę!), hunter/rzeźnik jednocześnie, jeden drwal, jeden kamieniarz, lider ekspedycji wyposażony w skille jubilerskie plus socjalne. Po... no, jeszcze dodam kilka rzeczy: nie chcę na modach na razie :/ Nie ogarniam jeszcze podstawowej wersji, a nie o to chodzi, żeby fun mnie przytłaczał. Nie dla mnie, ja go sobie fazowo dawkuję. Dodatkowo możemy wyznaczyć sobie pewne utrudnienie, ten, kto odchodzi, ma prawo wyznaczyć jedną rzecz do zrobienia dla następcy.

Co do limitu populacji, zacznijmy łatwo, 100. I historię na niską, będzie więcej bestii :D
Odpowiedz
#3
Ja się może zgłoszę, jakoś w przyszłości. Bo chwilowo nigdy w to nie grałem, ale po sesji może powoli zacznę ogarniać.
Odpowiedz
#4
Powoli to dobre słowo :D Ale pomożemy ci :3
Odpowiedz
#5
Mogę zagrać rolę krasnoludzkiego Tuska i wszystko spieprzyć :D
Odpowiedz
#6
Arni, śmiało, będziemy czekać ;)

@Hell
Jasne, mi to nie przeszkadza. Zawsze gram bez aquiferów i z tego co widzę – inni też nie grają z tym. To jest zbyt uciążliwe. Gramy oczywiście na podstawce, na mody przyjdzie jeszcze czas (lepiej poczekać, aż dopracują Succubi w Masterworku albo Warlocków^^), kiedy wszyscy będą ogarniać nieco bardziej.

Dobra, proponowane ustawienia ode mnie:
Gramy na PeridexisErrant's Dwarf Fortress Starter Pack, który to posiada dopracowane Utilities. Paczka tekstur oczywiście Phoebius z włączonymi TrueType Fonts.
Ustawienia lauchera:
Spoiler:
Ustawienia generatora świata:
Spoiler:
Te ustawienia akurat będą cholernie łatwe. Na ustawienia przy osiedleniu się szukałbym "deep metals" i "shallow metals", teren preferowany "warm woodlands". Jakaś rzeczka byłaby spoko. Co do ludków: zdam się na ciebie.
No i od razu chcę dorfem – jednego z nich zrób na minera i masona (wpakuj wszystkie 10 punktów do tych skilli), po czym po wylądowaniu daj mu mój nick w "preferences". – to chcę obowiązkowo^^

Co do składu drużyny:
1. Lider ekspedycji – miner+5, appraiser+1, judge of intent+1 i negotiator+1, takie ustawienie najlepiej dla niego się sprawdza, bo najczęściej jest zadowolony ;)
2. Ja – miner+5 i mason+5,
3. Jakiś drwal,
4. Hunter/butcher/cooker,
5. Farmer/brewer
6. Fisher
7. Zostawiam tobie do wypełnienia

Jewelerów nie ma sensu wyznaczać na start – zazwyczaj przychodzą razem z motłochem. Mają często skille +7/+8, więc nie ma sensu rozpędzać się z dodawaniem przy embarku im skilli.

Co do itemków – myślę, że których fajny podstawowy zestaw powinien być wystarczalny. Warto zabrać też ze dwa psy, żeby się rozmnażały powoli i strzegły fortecy jako prowizorka : P

To takie moje pięć groszy^^
"A więc jedyne, czym się potrafisz pochwalić, to tym, ile przeleciałeś dziewczyn? Super, to stawia cię niewiele wyżej niż małpy. Przewagę daje ci to, że potrafisz obsłużyć telewizor i spuścić wodę w kiblu."
Odpowiedz
Reklama AdSense
« Starszy wątek | Nowszy wątek »


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Legendy z Dwarf Fortress: The Silent Dance of Souls epoN 8 2,800 03-08-2014, 01:31
Ostatni post: epoN
  Dwarf Fortress Succession Game: The Creepy Horror of Obeying epoN 4 2,065 09-07-2014, 19:22
Ostatni post: epoN
  Dwarf Fortress Succession Game: Doorsizzles epoN 4 2,390 24-06-2014, 22:56
Ostatni post: epoN

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości